Natt natt natt

Jopps, jobbar natt imorrn, så nu måste jag vända om dygnet så jag iallafall är någorlunda pigg tills imorrn.
Det är inte speciellt kul när man är blixtertrött redan vid 01.00 när man vet att man inte slutar förrens 06.00.
Första natten är alltid värre än andra (jag jobbar bara två nätter sen är jag ledig), man kommer till jobbet, man sätter sig ner, lyssnar på allt skit som kommer ur gubbarnas munnar, tar sig sin kopp kaffe och tänker:
-Fan va jag vill hem och sova nu.

En natt för mig är typ uppdelad i en del faser:

* 22-00 - Man är lagom pigg, alltid mer att göra i början, så det går lätt
* 00-02 - Nu börjar det ta emot lite, kaffet rinner ner för halsen likt en öl på en Fredag
* 02-04 - Man börjar sega till ordentligt, har man inte sovit så mycket är detta den värsta delen
* 04-06 - Ok, lite nerförsbacke, om man är lite pigg, annars är det ett rent helvete

När man väl är klar med passet, så vet jag att jag har en 30 min bilresa framför mig.
På en väg som är spikrak.
Oftast så regnar det av någon jävla anledning.
Och framför allt är man så trött så man känner sig som en magnet med dragningskraft mot mitträcket.

Det som hjälper en är ju nerdragna rutor, dunka-dunka musik på volym 29 (det-blöder-ur-mina-öron högt) och ett gäng snus under läppen.

För övrigt så hatar jag fruktsallad.


Kommentarer
Postat av: Kaka

Hahahaha. ^^.

Tack för bloggandet ;)



F.ö så älskarjag fruktsallad.

Puss

2008-09-23 @ 06:50:47
Postat av: Anonym

Det finns bara en sak som hjälper riktigt bra när man är trött på vägen. Sjunga!

2008-09-23 @ 21:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0