Jobb(igt)

Jaha, det va ett tag sen man skrev här nu. Men Erik ska fan inte få rätt, jag ska orka.

Har väl hänt en del sen sist, har bla varit på äventyr i Västerås, vilket var väldigt väldigt trevligt!
Hälsade på Linda. Vi lagade mat, tittade film och gick en runda på stan, det är ju lite större än Karlshamn så blev lite avundsjuk på alla affärer och fik som finns där. Karlshamn har ju inte ens EN galleria så.
Dock så vill jag inte se, och framförallt inte lukta på varken ost eller vitlök på ett tag, blev lite mycket av det.

Så nu är man här hemma igen. jobbar jobbar jobbar. Får jobba så mycket jag kan för man vet ju fan inte om man får vara kvar på Tarkett länge till. Vartenda maskin på fabriken har stått stilla ett tag nu, inte en mattjävel jag har kört idag. DET är inte bra. Folk har ju inte råd att bygga någonting nu, då har vi inga att sälja matta till heller. Så förmodligen blir det väl varsel och eftersom jag bara varit fast anställd, eller tillsvidare som det heter, i knappt ett år så åker jag ju ut nästan först av alla. Då blir det att sälja min andra bil, bli av med mitt topplån så man kan överleva. För nu har man ju vant sig vid sin lön, och tror inte att A-kassan räcker till med mina utgifter jag har.

Vad tusan ska man göra om man blir arbetslös? Söka jobb här bland alla andra som blivit arbetslösa, närmare 400 från Volvo, ett par hundra från Karlskrona, man kommer ju behöva mörda för att få ett jobb här i lilla Blekinge.

Det suger.
Det är mycket som suger.

Nått som inte suger är dock att jag ska ta mig en kall öl och luta mig tillbaka nu.

Kommentarer
Postat av: linda

mmm. tungt. du får inte va sådäär långt bort. annars skulle jag ge dig en tröstande å varm kram nu.

2008-10-13 @ 00:18:04
URL: http://kookies.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du åker till Västerås utan att hälsa på mig? SÅ ELAKT av dig!



Du kan ju alltid börjar plugga på Örebro Universitet om du blir arbetslös ;P (fast hoppas självklart att du inte blir det :))

2008-10-13 @ 16:29:56
URL: http://dfyra.wordpress.com
Postat av: Jessica

Jens, vet du vad du kan göra? Du kan flytta till västerås och vara fattig tillsammans med tjockisen min! Så är ni inte ensamma om det i alla fall ;D Men jag håller väl en tumme eller två att du får vara kvar på jobbet ditt ändå. Hoppas att det inte behövs några dystra beslut över huvudtaget.

2008-10-13 @ 17:50:43
URL: http://sicastyle.blogg.se/
Postat av: kakan

hahahaha. bra idé tjockis ;)

2008-10-13 @ 18:10:11
URL: http://kookies.blogg.se/
Postat av: Missjeni

Men åh, håller tummarna på att du får behålla jobbet! :)

2008-10-16 @ 12:34:28
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0