Sextio

Att fylla sextio, eller 65 som det egentligen är när man går i pension. Det måste fan va både extremt jävla skönt och läskigt.
Tänkt att aldrig med behöver jobba, man får sina pengar in på kontot ändå. Förvisso är det ju inte alls lika mycket man får som när man jobbar men ändå. Att kunna åka precis vart man vill, när man vill och hur man vill.

Men sen måste det finnas en lite skrämmande känsla också.

Vi var och tackade av Kaj idag efter jobbet därför jag pratar om det. Han slutar jobba vid årskiftet.
Sen under själva fikan, så börjades det pratas om att han skulle ta vara på sin tid och va försiktig, tänk på hälsan osv.

- Det är ju många som ramlar av pinnen redan efter ett år.

Fyfan, sånt vill fan inte jag höra när jag går i pension, den som säger nått sånt till mig då får fan en smäll :)

Jag ska bli en sån surgubbe sen tror jag, gå och slå folk med min träkäpp. Fan va härligt. Bara på ren jävulskap, men sen när man är hemma så ska man ju va snäll.

Kolla in denna gubbes svingar då liksom. Synd att han, uhm förlorar ändå. Eller nått..


Men jag är ung nu så behöve inte beskymra mig om det, de närmaste 40 åren :)

Kommentarer
Postat av: Missjeni

Haha jaaa du hade varit perfekt som snödrottning :P



Hoppas det dröjjer många år innan jag måste ta upp det där om pensionen :P

2008-12-11 @ 17:41:27
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0